Hemresan

Så lämnade vi campingen i El Berro för denna gång. Men vi kommer att återvända – var så säker!

Precis utanför campingen växer dom här… växterna. Dom blommade så fint. Elsladdarna i bakgrunden är mindre fina.

I Spanien lägger dom ner stor möda på att dekorera många rondeller. Det brukar vara väldigt fint det med.

Men den här skapelsen som står i en rondell i Alhama de Murcia… Ja, den vet jag inte riktigt vad jag ska säga om… Annorlunda, kanske är ett bra ord i detta sammanhang?

Ser ni vad det är som Ama de casa har fotat här? Jag vet att den är suddig, men det gick i en rasande fart förbi detta. Ibland tycker jag att det är synd att jag har slutat köra bil – det går inte att stanna precis där man vill…

Hemma igen. Och ser man på – det börjar torna upp sig!

Precis när vi kom hem fick vi ett sms från El Berro som lät meddela att det regnade och åskade där.

Ibland ska man ha tur.

18 tankar på “Hemresan

  1. Icke sa Nicke… Men jag är nog svartlistad fortfarande. Ids inte ödsla energi på dom mera… Det är bättre att ägna sig åt väsentligheter – blogga och bloggvänner 🙂
    Kram

    Gilla

  2. Nejdå – det var faktiskt ingen bro… Det var IKEA som susade förbi, eller rättare sagt – vi susade förbi IKEA 🙂
    Kram och ha en trevlig kväll du med!

    Gilla

  3. Hola!Jaha, nu har vi tormenta…dvs rayos y truenos.Det har väl ni också på andra sidan gatan. Eller går gränsen där :)=Åskväder,blixtar och dunder/muller. Kommer i del 4 av kursen..Undrar om jag ska stänga av datorn och dra ur sladdarna hm,hm..Vi bor ju högt ”cerca de un rincón del cielo= nära en vrå av himlen”,som det heter i min favoritsång: Si nos dejan.Googla på den ni så får ni höra vackra ord som ”nubes de terciopelo”=moln av sammet..mm. Tror ”alla” har sjungit in den. Ciao!!

    Gilla

Lämna en kommentar