En PERFEKT lunch!

Lax är gott. Matjesill är också gott. Hmm.

Sedärja. Det måste ju bli dubbelgott?

Men det var inte det som Ama de casa menade med att lunchen var perfekt. Lägg märke till ”tallriken” under mackan…

Här är HELA lunchdisken! Ama de casa är mäkta nöjd!

Men fy på sig… Nu överdrevs det igen.

Det blev ju lite kaffe på maten också…

38 tankar på “En PERFEKT lunch!

  1. Du flirtade väl med din käraste så han fick diska ALL den disken:)Det är bra att du inte ger dig.Kommentera på :)Ha en bra dag./Camilla.

    Gilla

  2. Är det där matjesill? Finns det sill och anjovis att få tag på där nede? Smakar detdetsamma? Och i så fall, vad heter det på spanska så man vet vad man ska titta efter?Vi älskar sill och Jansson så det är därfördet är så viktigt för oss att veta :-))Kram

    Gilla

  3. haha så ska jag försöka börja med jag å 🙂 Gubben var jäkla så snabb å fixa en ny direkt, hade tur att elektrikern i grannbyn hade en hemma för annars hade gubben fått handdiska, det ända som är bra med att vara vattenallergisk hahah… tror inte det hade kommit in en så snabbt annars inte hihi 🙂

    Gilla

  4. Ja, det är matjesill. Det finns svenska produkter att tillgå på flera ställen här nere. Carrefour, Jumerca, Skandinaviskt center, IKEA (fast det är ju i Murcia).
    Lite olika priser och utbud på de olika ställena. Svenskkryddad vanlig ansjovis finns på IKEA och Skandinaviskt center – så din Jansson är räddad 🙂
    Kram
    PS: Jag vet inte vad sill heter… Men jag känner igen Abbas burkar när jag ser dom 🙂

    Gilla

  5. Men kära nå´n, du behöver ju inte diska allt på en gång – ta det lite i omgångar du, så blir det inte så tröttsamt….Kram

    Gilla

  6. Vi har inte plats med en diskmaskin… Men det kalkhaltiga vattnet skulle säkert sabba glasen…
    Surt sa räven 😉
    Kram

    Gilla

  7. det sägs att man blir sugen på sill när man bor utomlands, det var inget vi längtade efter däremot vanlig svensk falukorv. Inga större problem att få tag på visserligen men man är ju lite kräsen… Vedums falukorv ska det ju vara 😉 Här hemma äter vi sällan eller aldrig falukorv men i Spanien ville vi ha det. Välkommen in till min blogg, dax att fortsätta med pappersarbete.

    Gilla

  8. Gud så gott! Finns inget godare än sill och lax! Det är min absoluta favorit mat! åt lax i går senast,med mkt god aptipt! Hoppas ni får en fin dag!KRAM

    Gilla

  9. Jag har en falukorv i kylen… Inte Vedums. Men är man tillräckligt korvgalen får man ge vika på kräsenheten 🙂
    Jag har varit inne och kollat – det lät ju otroligt jobbigt med alla turer, utöver själva olyckan, såklart.
    Hoppas det ordnar sig!
    Kram 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar