Men så här på fredagskvällen…

Ama de casa deltar inte särskilt ofta i tävlingar. Men för mååånga år sen deltog jag i en tävling där jag var så säker på att få ett pris. Det har nu gått så många år att jag tycker att mitt tävlingsbidrag är preskiberat, och så här på fredagskvällen tycker jag att jag kan berätta om det också.

Det var Flora som hade en tävling. Man fick egentligen göra vad man ville, rita, skriva, fillma… Men om man skrev fick det vara högst fem rader. Det delades ut 1000 serviser med fint floramönster, och vi behövde verkligen porslin.

Ama de casa var på den tiden en aning fixerad vid att skriva Limerickar.

Hmmm. Tänkte jag. Ett nytt användningsområde skulle nog sätta sprutt på affärerna för Flora. Så jag skickade in följande Limerick:

”Det var en flicka från Mora

som började jobba som hora.

För att göra det lätt,

att pippa så tätt

Som glidmedel hade hon Flora!”

Och tänk! Jag vann… inte någonting…

Sen dess har jag slutat anmäla mig tilll tävlingar. Dessutom har jag bytt bordsmargarin till;

I alla fall på smörgåsarna 😉

49 tankar på “Men så här på fredagskvällen…

  1. Den var inte lite fräck den…! Men det är ju helt fantastiskt att du har så många sidvisningar, jag har ”bara” 2359 just nu (min räknare har stannat på 2313 igen) och är jättenöjd med det. Skulle egentligen skaffa fler bloggvänner, men känner att då hinner jag inte med dom jag har, och nå´t annat än blogga måste man få göra – jobba t ex. Kram och jättegrattis till dig. Jag älskar din blogg (som du vet) så jag kan förstå att andra också gör det. Du BORDE ligga långt upp på topp 100. Kram

    Gilla

  2. Jag vet ju inte om alla mina är sanna eller inte – tydligen betvivlar ju metrobloggen det i alla fall. Men jag tror att jag kan ha en hel del läsare från masamigos.com och spanienforum.se.
    Men vad vet väl jag?
    Kram

    Gilla

  3. Tack för underhållningen! Ett gott skratt förlänger livet, säjs det. Din limerick gav mej minst tio extra år.

    Gilla

  4. Hmmm… undrar varför du inte vann med DEN??? Mycket märkligt!Du vet väl att du inte ser om du blir godkänd förrän runt den 14-15 så där??? Innan dess står det helt sonika 0 på godkända sidvisningar. Sen rätt var det är, utan vidare så står det någon siffra där. Så var det för mej i alla fall. Och sen gick det ett par veckor och ”poff” så dök det upp en grön liten knapp för att ansöka om Metrokortet. Ingen har hört av sig på något annat vis än så… så ”hav tålamod kvinna” :)Ha det gott!

    Gilla

  5. Varför jag inte vann då? Jag är ocskså HELT oförstående???
    Jag vet att man inte får besked förrän senare. Men jag tror inte att mina 5400 räcker, om jag nu är under utredning… Just nu har jag redan kommit upp i över 5000, men det är väl ”automatiserade sidvisningar” hela högen… Som jag skrev till Lotta, jag ska SLÄPPA det här och bara fortsätta med det jag tycker är kul – att blogga!
    Kram

    Gilla

  6. ASGARV, så himla bra limerick! Tack så jättemycket för att du bjöd på den och jag tycker du skulle vunnit första priset! Ha det gott!/Kina

    Gilla

  7. Jajjemensan – vi hade jättetrevligt igår 🙂
    Men försöker du förvirra en redan virrig Ama de casa? Trevlig SÖNDAG??? Visst är det väl lördag idag?
    🙂
    Kram

    Gilla

Lämna en kommentar